2011-04-27

Ormar och ink..

What a day.
Efter att ha kört lastbil runt runt i Mora halva dagen, så får jag ett samtal från mamma att Akilah blivit biten av en huggorm. Åker dit på direkten och stackarn är helt uppsvullen i ansiktet och jätteslö, så jag ringer och får en akut tid hos veterinären. Hon blir undersökt och får kortisonspruta, mycket mer kan man inte göra utan vi fick åka hem och avvakta hur det utvecklas. Skulle hon bli sämre blev jag rekommenderad att åka till djursjukhuset i Falun men som tur är verkar hon repa sig fort så jag är inte speciellt orolig längre.

 
Sen for jag direkt vidare till studion och påbörjade min första tatuering, konturerna blev klara och färgläggningen blir om ett par veckor typ. Kommer nog ingen bild förrän den är helt klar tror jag. :)

Efter det for jag och karln till hans kusin som fyller år och åt mat och tårta. Sen vidare till mamma, där jag blev ägare till en släpvagn som mormor haft efter morfar, men som varken hon eller mamma ville ha längre. Jag sa bara ja tack och blev lycklig jag. :)

Nu så ska jag inta soffläge resten av kvällen, tycker jag har förtjänat det! :)

4 kommentarer:

  1. Stackars vovve :( Tur att hon repar sig!
    Oh, vad blir det för nåt? Alltid kul med tatueringar!
    Grattis till släpvagnen! Själv har jag inte ens drag på min bil, får bli nästa projekt! :P

    SvaraRadera
  2. Stackars vovve! :( Tur att de gick bra då!
    Jasså! Ska du ha en MB-stjärna du å? :0 ;)
    Vad är det för släpvagn då?

    SvaraRadera
  3. Men stackars liiten!! Jag är så arg på en person just nu för att han har supit sig full och gått ut och skjutit sin hund bara för att han inte ville ha den kvar. Var bara några år gammal och helt frisk. Jävla idiot, blir så arg!!

    Alltid roligt med tatueringar, jag har 2 stycken men planerar många fler! :)

    SvaraRadera
  4. sv; Jo på sätt och vis kan man väll säga att jag känner honom (ett x till min mamma). Fy fan.

    Har man gjort en så vill man bara göra flera, man har liksom redan då blivit fast ;)

    SvaraRadera

Följ min blogg med bloglovin