2011-05-10

Gävlecruisingen.

Ja nu ska jag berätta hur KUL vi hade på cruisingen. ;)
Eller nog fan hade vi kul, så länge vi var där. Började med Rättviks marknad och rullade vidare mot Gävle i fyratiden. Var sjukt mycket bilar och folk ute när vi kom fram, och solsken, helt underbart! Det är den där känslan man på något sätt glömmer under vintern, men varje år inser man hur sjukt mycket man längtat efter sommar, solsken och cruising!!

Foto Carrö Pettersson. Vi åker lowrider.

Vi hamnade mitt i nåt polispådrag en bit utanför centrum också, där typ 6-7 poliser med dragna vapen kastade sig över nån mystisk Saab och grep killen som satt och sov/gömde sig i den. Exciting for sure!

Jag stod med kameran i högsta hugg naturligtvis.

Jag fick provköra Svennes 57a Bel Air med racemotorn i också, det var en upplevelse. :) Helt underbart.

Sen återstod bara den trevliga biten med hemresa. Vi var duktiga och började rulla hemöver redan vid halv 1, men jag blev bara tröttare och tröttare bakom ratten och när vi kom till Bjurs kände jag att snart somnar jag och kör i diket, så vi stannade där vid macken och sov i typ 40 min. :P Sen kom vi till Rättvik, men på toppen av den långa uppförsbacken som är efter Rättvik började bilen sacka och jag tänkte att nu får vi soppatorsk. fast det kändes lite konstigt ändå, och vi hade tankat i Gävle innan vi åkte.
Men jag tänkte att jag åker hellre ner till Rättvik och tankar lite för säkerhets skull än får torsk mitt ute i skogen. Vid det här laget var ju klockan typ halv 5 och inte mycket folk var ute.
Så vi rullade på driven hela vägen ner till Rättvik och 10 m innan macken dog bilen helt. Jävla tur vi hade nedförsbacke iaf annars hade vi absolut inte tagit oss så långt.

Tankade i 8 liter och åkte hemöver. Då på hemvägen började lyset fucka ur och tändes och släcktes då och då precis som det ville. Som tur var så var det ju ljust ute vid det här laget. :P Sen började karln min höra ett konstigt ljud och vi fick lov att stanna och gå ut och kolla så det inte var ett hjullager.

Vi kom till Mora iaf och skulle lämna av Hed i Noret, då torskade bilen igen! Typ 100 m från macken, men i en uppförsbacke den här gången. DEPP! Vi var så jävla trötta och ville bara hem. Hed han klev ju ur och gick dom sista metrarna hem men jag och karln fick sitta kvar och ringa runt tills vi till slut hittade en som var vaken och nykter som åkte och hämtade min dunk med soppa i Volvon.

Klockan var strax före 6 på morgonen när vi kom hem. Ungefär 5,5 timmes hemresa!


Men det var kul så länge det varade, ;)

3 kommentarer:

  1. Åh, jäkla segt! Var det soppatorsk eller var det nåt annat? Gjorde mig av med min ena bil för två veckor sen. Gav den till en polare som ringde två dar senare.. "Du.. du tyckte ju hon gick lite ojämnt va?... Det kan inte ha vart för att du har satt bränslefiltret åt fel håll?" Haha! "Eh, jo, kanske..."

    SvaraRadera
  2. Tog Carrö Pettersson kortet där uppe?! Va roligt, jag är polare med hennes pojkvän! De brukar hänga med raggers och cruisa runt i Sverige när de får tillfälle.

    SvaraRadera
  3. Hahaha, vilken tur att det löste sig iallafall ;)

    SvaraRadera

Följ min blogg med bloglovin