2011-04-19

Önskelista.

Jag har ett gäng beroenden, till exempel choklad och mina fyrbenta pälsklingar. Ett annat av dem är Hemnet, rent livsfarligt är det men helt underbart att sitta och drömma sig bort. Kategorin som går varmast på min dator är Gårdar, allra helst med sökordet hästgård. "Om man bara vore miljonär" tänker man ganska ofta, men det värsta (bästa?) är att man behöver inte alls vara speciellt rik för att förvärva sig en riktig jäkla gård med stall, garage och betesmark. Det handlar bara om hur långt ut i buschen man är beredd att bo.

Kan man tänka sig att husera i Vännäs, Västerbotten så kan man till exempel få denna gård med 115 000 kvd tomt och 90 kvd boyta för dryga miljonen.


I nåt som heter Storå finns den här gården med 4 ha mark och nybyggt stall, för bara 790 000 kr i utgångspris.

Jag hittade en kanonfin gård i Kramfors, med stoooort garage och stall med ny inredning, 800 000 kr, och fem minuter senare kom jag på mig själv med att kolla platsbanken efter jobb i Kramfors.
Låter helt rimligt Sophia! Snacka om att börja i fel ände.

Får lite ångest av att kolla på sånt här. Fastän jag bor på en hästgård redan...

4 kommentarer:

  1. Alltid kul att sitta och drömma sig bort sådär :) för stunden iallafall.

    SvaraRadera
  2. Haha, jag VET! Hemnet är totalt livsfarligt, särskilt när man bor på Västkusten och är sugen på att flytta till Dalarna! Här får du inte en kåk (i hyfsat skick) för under 2 miljoner och då får du bara gräsmatta om du har jäklig tur. Ska du ha en hästgård får du hosta upp 3, närmare 4 om du inte ska bo allt för långt väck. Det är en DRÖM att kolla på hus i Dalarna! :D Här är favoriten just nu! http://www.maklarringen.se/Templates/Public/Pages/ObjectImages.aspx?source=hemnet&objectid=OBJ18375_1105088989

    SvaraRadera
  3. Buschen och buschen.. Vännäs ligger bara 3 mil utanför en 75.000invånarsstad.

    SvaraRadera
  4. Ja, det är ju lite billigare ute i skogen. Hoppas att du hittar både jobb och hästgård!!
    /Benny

    SvaraRadera

Följ min blogg med bloglovin